Mooie campagne: #ookikhebmijn vmbodiploma

Kennen jullie de LinkedIn-campagne #ookikhebmijnvmbodiploma al? Met deze campagne wil leraar van het jaar Lucelle Deneer-Comvalius leerlingen uit groep 7 en 8 en vmbo-leerlingen laten ontdekken dat je na het behalen van een vmbo-diploma heel veel kanten op kunt. Daarnaast wil Lucelle bereiken dat ouders en docenten gaan inzien dat een vmbo-diploma niet minder is dan andere diploma’s. Jongeren mogen juist trots zijn op het behalen van hun vmbo-diploma!

Posters met een QR-code

Door middel van het uitdelen van posters met daarop een QR-code probeert Lucelle, samen met twee collega’s, het doel van deze campagne te bereiken. Als je de link op de poster volgt krijg je een filmpje te zien van iemand die een vmbo-diploma heeft gehaald en vervolgens succesvol is geworden in zijn of haar werk. Zo is er bijvoorbeeld een filmpje van masseuse Milou die heel goede reviews krijgt van haar klanten en zelfs genomineerd was voor beste salon van het jaar.

Meer informatie

Benieuwd naar deze campagne? Lees dan hier het artikel van Stichting Platforms vmbo waarin Lucelle uitleg geeft over de campagne. Of bekijk het filmpje op Leraar24.